Разве Python 3.10 не поддерживает pygame?
Я только что установил бета-версию Python 3.10 , открыл VS Code, изменил интерпретатор Python на Python 3.10 64-бит (мой компьютер работает с 64-битной версией) и смог продолжить работу над своим проектом Pygame.
Тем не менее, когда я запускал код, я столкнулся с ModuleNotFoundError , в котором говорилось: нет модуля с именем Pygame. (хотя модуль pygame установлен отлично)
Так было ли это из-за бета-версии Python? если да, то разве нет способов работать с pygame и python3.10 одновременно?
Вы установили pygame в свой Python 3.10 или предполагаете, что он установлен, потому что вы установили его раньше? Каждый интерпретатор Python обычно имеет свой собственный отдельный набор пакетов.
4 ответа
Я думаю, это может быть проблема совместимости.
Возвращает множество ошибок. Некоторые из них были ошибками pip / pygame, связанными с колесами и зависимостями. Поэтому я клонировал исходный репозиторий pygame локально и попытался собрать его из исходников.
python3.9 setup.py build; python3.9 setup.py install
python3.10 setup.py build; python3.10 setup.py install
Достигает критического предела в 20 ошибок и решает, что это сделано. Я пробовал различные обходные пути и решения, которые работали для более старых версий pygame и python, но, к сожалению, ничего не сработало, поэтому я думаю, что это действительно проблема совместимости, и нам придется подождать, пока pygame обновится, чтобы работать с Python 3.10.
Установщик Python 3.10 является универсальным, то есть по умолчанию он запускает версию Python 3.10 для ARM64. Поскольку Pygame еще не обновлен для работы на ARM64, вам необходимо запустить Python 3.10 в Rosetta, чтобы сделать это с помощью команды использования оболочки: python3-intel64
Import pygame будет нормально работать с Python 3.10
Чтобы использовать это в VS Code, вам нужно изменить файл settings.json на:
«python.defaultInterpreterPath»: «/ usr / local / bin / python3-intel64»
Затем выберите переводчик в редакторе.
Если pip install pygame с python 3.10 выдает ошибки, вы всегда можете попробовать еще раз, установив файл .whl с этого веб-сайта: https://www.lfd.uci.edu/~gohlke/pythonlibs/# pygame
Установка, вероятно, будет выглядеть так:
Я столкнулся с той же проблемой, и VSCode действительно объясняет, что происходит, и благодаря @Edster я смог ее решить.
TL:DR: установите для defaultInterpreterPath другое значение и сбросьте его до python .
Описание опции, упомянутой Эдстером:
Путь к Python по умолчанию для использования при первой загрузке расширения, больше не используется после выбора интерпретатора для рабочей области. См. https://aka.ms/AAfekmf, чтобы понять, когда это используется.
И когда вы переходите по ссылке, важная информация:
Изменения в python.defaultInterpreterPath не будут приняты расширением Python, если пользователь явно выберет другой интерпретатор для рабочей области. Расширение также не будет устанавливать или изменять значение этого параметра, оно будет только считывать его.
В моем случае проект был загружен с использованием неверсионной символической ссылки Python, указывающей на 3.9, а затем я загрузил 3.10 и обновил свой PATH, чтобы python указывал на 3.10, но когда я сделал это, поскольку значение defaultInterpreterPath не изменился в коде VS, он не пытался снова его подобрать.
Я предполагаю, что defaultInterpreterPath хранит не саму символическую ссылку, а то, куда она указывает.
- Изменение его на другое значение и сброс значения на python устранили проблему для меня, но я предполагаю, что если вы просто отключите/включите расширение Python в VSCode, оно должно работать.
Отказ от ответственности: это всего лишь предположения, и я не пробовал их со своей стороны, не стесняйтесь комментировать здесь результат, если вы попробуете это, или если у вас есть что добавить.
pygame 2.5.0
Pygame is a free and open-source cross-platform library for the development of multimedia applications like video games using Python. It uses the Simple DirectMedia Layer library and several other popular libraries to abstract the most common functions, making writing these programs a more intuitive task.
We need your help to make pygame the best it can be! New contributors are welcome.
Installation
Help
If you are just getting started with pygame, you should be able to get started fairly quickly. Pygame comes with many tutorials and introductions. There is also full reference documentation for the entire library. Browse the documentation on the docs page. You can also browse the documentation locally by running python -m pygame.docs in your terminal. If the docs aren’t found locally, it’ll launch the online website instead.
The online documentation stays up to date with the development version of pygame on github. This may be a bit newer than the version of pygame you are using. To upgrade to the latest full release, run pip install pygame —upgrade in your terminal.
Best of all, the examples directory has many playable small programs which can get you started playing with the code right away.
Pygame is a powerful library for game development, offering a wide range of features to simplify your coding journey. Let’s delve into what Pygame has to offer:
Graphics: With Pygame, creating dynamic and engaging graphics has never been easier. The library provides simple yet effective tools for 2D graphics and animation, including support for images, rectangles, and polygon shapes. Whether you’re a seasoned game developer or just starting out, Pygame has you covered.
Sound: Pygame also includes support for playing and manipulating sound and music, making it easy to add sound effects and background music to your games. With support for WAV, MP3, and OGG file formats, you have plenty of options to choose from.
Input: Pygame provides intuitive functions for handling keyboard, mouse, and joystick input, allowing you to quickly and easily implement player controls in your games. No more struggling with complex input code, Pygame makes it simple.
Game Development: Lastly, Pygame provides a comprehensive suite of tools and features specifically designed for game development. From collision detection to sprite management, Pygame has everything you need to create exciting and engaging games. Whether you’re building a platformer, puzzle game, or anything in between, Pygame has you covered.
Building From Source
If you want to use features that are currently in development, or you want to contribute to pygame, you will need to build pygame locally from its source code, rather than pip installing it.
Installing from source is fairly automated. The most work will involve compiling and installing all the pygame dependencies. Once that is done, run the setup.py script which will attempt to auto-configure, build, and install pygame.
Much more information about installing and compiling is available on the Compilation wiki page.
Contribute
To contribute to the main project documentation, see docs/README.md or view more detailed instructions here.
There is a draft of “Let’s write a unit test!” which is a step by step guide on how to write your first unit test in python for pygame, which is very similar to how you would do it for other projects.
Beginner developers looking for ways to contribute to the project can look at issues labeled “good first issue” or “Difficulty: Easy”.
Credits
Thanks to everyone who has helped contribute to this library. Special thanks are also in order.
- Marcus Von Appen: many changes, and fixes, 1.7.1+ freebsd maintainer
- Lenard Lindstrom: the 1.8+ windows maintainer, many changes, and fixes
- Brian Fisher for svn auto builder, bug tracker and many contributions
- Rene Dudfield: many changes, and fixes, 1.7+ release manager/maintainer
- Phil Hassey for his work on the pygame.org website
- DR0ID for his work on the sprite module
- Richard Goedeken for his smoothscale function
- Ulf Ekström for his pixel perfect collision detection code
- Pete Shinners: original author
- David Clark for filling the right-hand-man position
- Ed Boraas and Francis Irving: Debian packages
- Maxim Sobolev: FreeBSD packaging
- Bob Ippolito: MacOS and OS X porting (much work!)
- Jan Ekhol, Ray Kelm, and Peter Nicolai: putting up with early design ideas
- Nat Pryce for starting our unit tests
- Dan Richter for documentation work
- TheCorruptor for his incredible logos and graphics
- Nicholas Dudfield: many test improvements
- Alex Folkner for pygame-ctypes
Thanks to those sending in patches and fixes: Niki Spahiev, Gordon Tyler, Nathaniel Pryce, Dave Wallace, John Popplewell, Michael Urman, Andrew Straw, Michael Hudson, Ole Martin Bjoerndalen, Herve Cauwelier, James Mazer, Lalo Martins, Timothy Stranex, Chad Lester, Matthias Spiller, Bo Jangeborg, Dmitry Borisov, Campbell Barton, Diego Essaya, Eyal Lotem, Regis Desgroppes, Emmanuel Hainry, Randy Kaelber Matthew L Daniel, Nirav Patel, Forrest Voight, Charlie Nolan, Frankie Robertson, John Krukoff, Lorenz Quack, Nick Irvine, Michael George, Saul Spatz, Thomas Ibbotson, Tom Rothamel, Evan Kroske, Cambell Barton.
And our bug hunters above and beyond: Angus, Guillaume Proux, Frank Raiser, Austin Henry, Kaweh Kazemi, Arturo Aldama, Mike Mulcheck, Michael Benfield, David Lau
There’s many more folks out there who’ve submitted helpful ideas, kept this project going, and basically made our life easier. Thanks!
Many thank you’s for people making documentation comments, and adding to the pygame.org wiki.
Also many thanks for people creating games and putting them on the pygame.org website for others to learn from and enjoy.
Lots of thanks to James Paige for hosting the pygame bugzilla.
Also a big thanks to Roger Dingledine and the crew at SEUL.ORG for our excellent hosting.
Dependencies
Pygame is obviously strongly dependent on SDL and Python. It also links to and embeds several other smaller libraries. The font module relies on SDL_ttf, which is dependent on freetype. The mixer (and mixer.music) modules depend on SDL_mixer. The image module depends on SDL_image, which also can use libjpeg and libpng. The transform module has an embedded version of SDL_rotozoom for its own rotozoom function. The surfarray module requires the Python NumPy package for its multidimensional numeric arrays. Dependency versions:
License
This library is distributed under GNU LGPL version 2.1, which can be found in the file docs/LGPL.txt . We reserve the right to place future versions of this library under a different license.
This basically means you can use pygame in any project you want, but if you make any changes or additions to pygame itself, those must be released with a compatible license (preferably submitted back to the pygame project). Closed source and commercial games are fine.
The programs in the examples subdirectory are in the public domain.
See docs/licenses for licenses of dependencies.
Подробности проекта
Ссылки проекта
Статистика
Метаданные
Лицензия: GNU Library or Lesser General Public License (LGPL) (LGPL)
Требует: Python >=3.6
Сопровождающие
Классификаторы
- Development Status
- 6 — Mature
- OSI Approved :: GNU Library or Lesser General Public License (LGPL)
- MacOS
- Microsoft :: Windows
- POSIX
- Unix
- Assembly
- C
- Cython
- Objective C
- Python
- Python :: 3
- Python :: 3.6
- Python :: 3.7
- Python :: 3.8
- Python :: 3.9
- Python :: 3.10
- Python :: 3.11
- Python :: Implementation :: CPython
- Python :: Implementation :: PyPy
- Games/Entertainment
- Multimedia :: Graphics
- Multimedia :: Graphics :: Capture :: Digital Camera
- Multimedia :: Graphics :: Capture :: Screen Capture
- Multimedia :: Graphics :: Graphics Conversion
- Multimedia :: Graphics :: Viewers
- Multimedia :: Sound/Audio
- Multimedia :: Sound/Audio :: MIDI
- Multimedia :: Sound/Audio :: Players