Gallery

Saved searches

Use saved searches to filter your results more quickly

You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session.

A simple implementation of an image gallery app in android

License

This commit does not belong to any branch on this repository, and may belong to a fork outside of the repository.

Name already in use

A tag already exists with the provided branch name. Many Git commands accept both tag and branch names, so creating this branch may cause unexpected behavior. Are you sure you want to create this branch?

Sign In Required

Please sign in to use Codespaces.

Launching GitHub Desktop

If nothing happens, download GitHub Desktop and try again.

Launching GitHub Desktop

If nothing happens, download GitHub Desktop and try again.

Launching Xcode

If nothing happens, download Xcode and try again.

Launching Visual Studio Code

Your codespace will open once ready.

There was a problem preparing your codespace, please try again.

Latest commit

Git stats

Files

Failed to load latest commit information.

README.md

A simple implementation of an image gallery app in android

MainActivity displays all folders with images and the number of images it contains

Displays all images in a given folder, in this case «FastSave»

Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy of this software and associated documentation files (the «Software»), to deal in the Software without restriction, including without limitation the rights to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense, and/or sell copies of the Software, and to permit persons to whom the Software is furnished to do so, subject to the following conditions:

The above copyright notice and this permission notice shall be included in all copies or substantial portions of the Software.

THE SOFTWARE IS PROVIDED «AS IS», WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL THE AUTHORS OR COPYRIGHT HOLDERS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM, OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN THE SOFTWARE.

About

A simple implementation of an image gallery app in android

Источник

Java Script. Простейшая галерея изображений

Данная статья рассчитана на новичков только начавших изучать язык Java Script. В ней я опишу основные шаги создания простой галереи изображений.

1. Создадим html документ и назовем его: gallery.html. В нем напишем следующее:

       

Мы создаем картинку с размером «640×480». Фиксированный размер задаем для того,
чтобы изображение не смещалось, если оно будет иметь больший размер.
Затем добавляем 2 изображения стрелок, на которые накладываем 2 события(onClick).

2. Создадим файл gal.js. В нем напишем несколько функций:

 var mas = ["1.jpg","2.jpg","3.jpg","4.jpg","5.jpg"] // массив картинок var to = -1; // Счетчик, указывающий на текущую картинки function right_arrow() // Открытие следующей картинки(движение вправо) < var obj = document.getElementById("img"); if (to < mas.length-1) to++ else to = 0; obj.src = mas[to]; >function left_arrow() // Открытие предыдущей картинки(движение влево) < var obj = document.getElementById("img"); if (to >0) to--; else to = mas.length-1; obj.src = mas[to]; > 

Вот мы и создали простую галерею.
Теперь немного усложним ее. Пусть при обновлении страницы последняя открытая картинка
будет отображаться. Воспользуемся cookie(в нем будет хранится № последней картинки).

var mas = ["1.jpg","2.jpg","3.jpg","4.jpg","5.jpg"] var to = -1; // Счетчик, указывающий на текущую картинки function right_arrow() // Открытие следующей картинки(движение вправо) < var obj = document.getElementById("img"); if (to < mas.length-1) to++ else to = 0; obj.src = mas[to]; setCookie("foo", mas[to] , "", "/"); // запоминаем текущую картинку >function left_arrow() < var obj = document.getElementById("img"); if (to >0) to--; else to = mas.length-1; obj.src = mas[to]; setCookie("foo", mas[to] , "", "/"); // запоминаем текущую картинку > function setCookie(name, value, expires, path, domain, secure) // Ф-ция создания куки < if (!name || !value) return false; var str = name + '=' + encodeURIComponent(value); if (expires) str += '; expires=' + expires.toGMTString(); if (path) str += '; path=' + path; if (domain) str += '; domain=' + domain; if (secure) str += '; secure'; document.cookie = str; return true; >function getCookie(name) // Ф-ция получения куки < var pattern = "(?:; )?" + name + "=([^;]*);?"; var regexp = new RegExp(pattern); if (regexp.test(document.cookie)) return decodeURIComponent(RegExp["$1"]); return false; >function Load() // Ф-ция загрузки "сохраненной" картинки < var cook_val = getCookie("foo"); // Получаем значение куки по имени for (var i = 0 ; i < mas.length; i++) < if (mas[i] == cook_val) // Как только встретилась < document.getElementById("img").src = mas[i]; // Загружаем картинку to = i; // Задаем текущее значение счетчику break // выходим >> > 
 Важно: Затем в тег body gallery.html добавим событие onLoad = "Load()". 

Подробнее о cookies можно прочитать тут

В качестве доп. задания можно добавить предзагрузку картинок, слайд-шоу и сделать красивый дизайн.

Источник

For class I’m working on my first GUI application. It’s just a simple image viewer with four buttons: Previous, Next, Stop, Play. Previous and Next work fine, but honestly I don’t even know how to begin working on the slideshow part (Play & Stop). I know there’s a timer class that would probably be handy for controlling the speed as the images change. but I’m not sure what kind of logic is typically used to cycle through the images. Can anyone point me in the right direction, my brain is a little fried at this point :0 I’ve included my code below. I’m new to this, so hopefully people won’t be too critical of my technique. If it matters, I’m working in eclipse.

here’s my code so far:

import javax.swing.*; import java.awt.*; import java.awt.event.*; import java.util.TimerTask; public class ImageGallery extends JFrame < private ImageIcon myImage1 = new ImageIcon ("Chrysanthemum.jpg"); private ImageIcon myImage2 = new ImageIcon ("Desert.jpg"); private ImageIcon myImage3 = new ImageIcon ("Jellyfish.jpg"); private ImageIcon myImage4 = new ImageIcon ("Penguins.jpg"); JPanel ImageGallery = new JPanel(); private ImageIcon[] myImages = new ImageIcon[4]; private int curImageIndex=0; public ImageGallery () < ImageGallery.add(new JLabel (myImage1)); myImages[0]=myImage1; myImages[1]=myImage2; myImages[2]=myImage3; myImages[3]=myImage4; add(ImageGallery, BorderLayout.NORTH); JButton PREVIOUS = new JButton ("Previous"); JButton PLAY = new JButton ("Play"); JButton STOP = new JButton ("Stop"); JButton NEXT = new JButton ("Next"); JPanel Menu = new JPanel(); Menu.setLayout(new GridLayout(1,4)); Menu.add(PREVIOUS); Menu.add(PLAY); Menu.add(STOP); Menu.add(NEXT); add(Menu, BorderLayout.SOUTH); //register listener PreviousButtonListener PreviousButton = new PreviousButtonListener (); PlayButtonListener PlayButton = new PlayButtonListener (); StopButtonListener StopButton = new StopButtonListener (); NextButtonListener NextButton = new NextButtonListener (); //add listeners to corresponding componenets PREVIOUS.addActionListener(PreviousButton); PLAY.addActionListener(PlayButton); STOP.addActionListener(StopButton); NEXT.addActionListener(NextButton); >public static void main (String [] args) < ImageGallery frame = new ImageGallery(); frame.setSize(490,430); frame.setVisible(true); frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); frame.setLocationRelativeTo(null); >class PreviousButtonListener implements ActionListener < public void actionPerformed(ActionEvent e) < if(curImageIndex>0 && curImageIndex else < ImageGallery.remove(0); ImageGallery.add(new JLabel (myImage1)); curImageIndex=0; ImageGallery.validate(); ImageGallery.repaint(); >> > class PlayButtonListener implements ActionListener < public void actionPerformed(ActionEvent e) < // *need help here*// >> class StopButtonListener implements ActionListener < public void actionPerformed(ActionEvent e) < // *need help here*// >> class NextButtonListener implements ActionListener < public void actionPerformed(ActionEvent e) < if(curImageIndex>=0 && curImageIndex < 3) < ImageGallery.remove(0); curImageIndex = curImageIndex + 1; ImageIcon TheImage= myImages[curImageIndex]; ImageGallery.add(new JLabel (TheImage)); ImageGallery.validate(); ImageGallery.repaint(); >else < ImageGallery.remove(0); ImageGallery.add(new JLabel (myImage4)); curImageIndex=3; ImageGallery.validate(); ImageGallery.repaint(); >> > > 

Источник

Android SDK: Продвинутая галерея для изображений

Sue Smith

Sue Smith Last updated Jun 11, 2012

С помощью Android Intents и Gallery View, можно разрешить пользователю выбирать изображения на их устройстве. В этом уроке мы объединим выбор изображений с Gallery View, который мы немного улучшим создав интерактивную функцию для показа выбранных пользователем изображений. Если вы создавали хотя бы одно приложение для Android, вы вполне справитесь со всеми этапами урока.

Приложение, которое мы создадим в этом уроке будет отображать прокручиваемую ленту изображений, с помощью Android Gallery View. Пользователь сможет импортировать изображения нажав на объект в галерее, которые будут взяты из галереи по-умолчанию или с помощью файлового менеджера. Когда изображение выбрано, мы обработаем его до того как показать, поэтому мы не задействуем лишние ресурсы памяти. При нажатии на эскиз, приложение покажет выбранное изображение в увеличенном виде.

Шаг 1: Создание проекта Android

Запустите новый проект в Eclipse. В main Activity классе вашего приложения добавьте в начале следующие операторы импорта, это нужно сделать до объявления класса:

import android.app.Activity; 
import android.content.Context; 

Источник

Читайте также:  Пример веб-страницы с php кодом
Оцените статью