kaktusenok
Я использую лицензионный Steam, поэтому все действия описываю относительно лицензионной копии.
- на русском: «Локальные сервера доступны только пользователем данной сети (класс С)»
- на английском: «LAN servers are restricted to local clients (class C)»
Во-первых, сервер запущен в локальной сети, т.е. за маршрутизатором. Обычно, это Wi-Fi роутеры, которые стоят у многих дома. Поэтому следует настроить маршрутизатор, а именно сделать перебрасывание портов.
Для этого заходим на маршрутизатор (обычно http://192.168.1.1/ или http://192.168.0.1/) в раздел «Forwading» и подраздел «Virtual Servers» (имена могут слегка отличаться в зависимости от производителя и модели). Выбираем «Add new. » (добавить новый порт):
Service port: 27015
IP Address: 192.168.100.1 (тут пишем ваш внутренний ip адрес)
Protocol: TCP или лучше ALL
Status: Enable
Теперь другой пользователь может подключаться к вашему серверу.
Во-вторых, необходимо изменить настройки сервера. Если консоль (по нажатию ~) не работает, то её следует включить:
Настройки > Клавиатура > Дополнительно. > Включить консоль (~)
Затем в главном меню выбираем «Создать сервер». А после, когда он запуститься в консоли вводим следующие команды:
sv_lan 0
sv_pure 2
heartbeat
changelevel cs_assault
Следует заметить, что обязательны первая и последняя команды. Первая позволяет подключаться друзьям к вам, а последняя перезапускает сервер с нужной картой (в данном случае cs_assault).
Если другой пользователь всё-таки не может подключиться, то сообщите ему свой внешний ip-адрес и пусть он найдёт ваш сервер (когда он запущен). Теперь можно рубиться 🙂
LAN servers are restricted to local clients (class C) counter strike
Hi guys,
the most common problem in counter strike in LAN is that when u create server,
and your friend find you server but cant connect to your game because it shows a massage
“LAN servers are restricted to local clients (class C)”.
it’s really easy to get rid of it, just the thing you have to do is:-
1) open game.
2) create server.
3) when your game starts.
4) open the console. (press the button just down the ESC key somewhat “~” sign)
.
5) and type
heartbeat
sv_lan 0
heartbeat
6) it’s done.
7) now ask your friend to join your game.
8) BOOM…..
enjoy guys.
if you need any other help just comment i will reply you shortly as possible.
thank you
Share this:
Like this:
Related
Am a student of electronic & tele-communication engineering. Interested in messing up with new gadgets and software, so just i started this blog to share all my views and get reviews
4 comments on “ LAN servers are restricted to local clients (class C) counter strike ”
Still same problem NOT working even i tried to turn off the firewall and disable the antivirus. NOTHING HAPPENS. i can cannot to internet bt cant play wid mates on LAN
Class c css lan
23 авг. 2014 в 12:55
Вообще тема ниочем. Не хотите играть на выделенном сервере, играйте в листен сервере, но для сервера в любом случае нужен чистый внешний ip адрес и не важно какой тип сервера. Неужели непонятно вам что если у сервера нет чистого ip для интернета, ненужно пытаться создавать сервер. Иначе проблемы обеспечены. Я даже не представляю какой у вас договор с вашим интернет провайдером. У большинства провайдеров нашей страны за чистый внешний ip или еще говорят уникальный ip нужно платить отдельно деньги сверх обычного договора. Я например плачу 2 евро в месяц за такую услугу. Что имею в итоге? Неуспею создать listenserver для теста карты, как на сервер уже кто то пытается зайти. приходится пароль ставить.
И вот еще что скажу. В большинстве своем игроки — лодыри. Вам лень скачать и установить выделеный сервер, Однако выделенный сервер позволяет делать многие полезные вещи, которые трудно сделать на listenservers
Ну вот вам пример. При создании сервера на платформе win приоритет адреса сервера часто зависит от настроек сети провайдера, так у одних сервер стартует в локальном адресе а у других а интернет адресе. Однако при запуске выделенного сервера, админ может жестко прописать в строке запуска ip сервера. При запуске listen это проблемно.
Тут писали, что sv_lan работает только на 1 карту, а при смене карты меняется параметр. Бред. Во первых полезные квары нужно вносить в сервер конфиг, и для листен сервера он называется listenserver.cfg его нужно создавать в папке I:\steam\SteamApps\common\Synergy\synergy\cfg\
Если я не ошибаюсь, клиент запускается по умолчанию по трем айпи. Это Интернет, Локальный адрес, и 127.0.0.1. параметр sv_lan может задать приоритет 1 раз при старте, но только на выделенном сервере вы можете жестко указать какой адрес будт главным для сервера.
ну вот примерно так -console +login anonymous anonymous -game synergy -includepath «D:\server_synergy» -ip 94.232.59.124 -port 27070 +maxplayers 10 +sv_lan 0 +map synsp_lobby
Это для выделенного сервера, а для листен серверов могу посоветовать следующее,
1. Прекратите слушать тупые советы про порты, все нужные порты win открывает автоматически, узнайте у вашего провайдера как получить реальный интернет ip , а нет тот что у тысячи таких же как вы находящихся за натом.
2. Для настройки листен сервера используйте конфиг listenserver.cfg
3. Попробуйте прописать айпи и sv_lan в строку запуска игры.
4. В игре obsidianconflict еще помогло когда в строке запуска прописал старт игры на карте а не с заставки + sv_lan + ip
In general the theme very addictive. Don’t want to play on a dedicated server play liesten is a server, but the server will in any case need clean the external ip address and no matter what type of server. Do you wonder that if the server has no pure ip for the Internet, it is not necessary to attempt to create a server. Otherwise the problem are provided.
I even don’t know what is your contract with your ISP. Most of the providers in our country for pure external ip or another saying unique ip need to pay separate money beyond the normal Treaty.
I for example am paying 2 euros a month for such a service. What I have in the end? Neuspeû create a listenserver test cards, as the server is already someone is trying to enter. have a password set.
And here’s what I say. Most of the players-quitters. You lazy to download and install dedicated server However, a dedicated server allows you to do many useful things that it’s hard to do at listenservers Well here is an example. When you create a server in the server address priority often win depends on the settings of the network provider, so some server starts in the local address and Internet address as well. However, if you run a dedicated server, the admin can rigidly prescribe the line ip of the server. When you start listen this is problematic.
Here write that works only on the sv_lan 1 map, and when you change the map changes the setting. Delirium. First useful parameters to make the server config, and the server is called listenserver.cfg liesten is to create in the folder I:\steam\SteamApps\common\Synergy\synergy\cfg\
If I’m not mistaken, the client is started by default on the three IP ‘s. This is the Internet, local address, and 127.0.0.1. You can set the priority of a sv_lan 1 times at startup, but only on the dedicated server, you can tightly define what address will be key for the server.
well that’s about as -console +login anonymous anonymous -game synergy -includepath «D:\server_synergy» -ip 94.232.59.124 -port 27070 +maxplayers 10 +sv_lan 0 +map synsp_lobby
This is for the dedicated server, and I can advise the following servers liesten, 1. stop listening to stupid advices about ports, all ports automatically opens, win ask your provider how to get the real Internet ip, and not one that thousands of such as you are behind it.
2. to configure the server, use the config liesten listenserver.cfg
3. try to write the IP sv_lan in line and the running game.
4. in the game obsidianconflict even helped when in line ordered start the game on the map and not with screensavers + sv_lan + ip
LAN servers are restricted to local clients (class C) – HLDS 1104/1016
In 2020 if you want to play with an old / abandoned version of Half-Life Dedicated Server (hlds.exe 1.1.0.4 / 1.0.1.6) – (hlds.exe 4.1.0.4 / 4.1.0.6), especially with some legacy Counter-Strike mods (CS Beta 3.1 / 5.2 / 6.1 / 7.1 / 1.0 / 1.1) and you hosting a Dedicated Internet facing server, you run into the same issue:
LAN servers are restricted to local clients (class C)
Before Steam realised, WON Service owned the Valve/Half-Life gaming authentication space.
Since WON Servers officially stopped, you do not have any option to host legacy Half-Life Internet Facing server, because when the clients want to join, they rejected with an error message about
“LAN servers are restricted to local clients (class C)”
There is a way to fix this in 2020, you will have to enhance/patch a little bit of the sw.dll manually.
First of all you have to understand the legacy HLDS Engine. Under the last HLDS Editions the DLLS were encrypted, while the legacy HLDS Engine dlls are unencrypted. Which causing the biggest confusion.
So in this case you do not need to spend hours of decrypting the dll, simply load the DLL into an analyzer, like IDA Pro.
1. Once you understood what you want to change (for example through IDA Pro)
2. Then you will go with a Hex Editor to change the code (FairDell HexCmp)
Let’s see step by step – SW.dll:
Bypass the LAN Servers IP address check:
If you are comfortable what you will do, then you can make the modifications in Hex Editor (Fairdell HexCmp)
1. modification:
85 C0 75 14 68 80 3E 0D -> 85 C0 EB 14 68 80 3E 0D
2. modification:
76 33 10 85 C0 75 0E 68 -> 76 33 10 85 C0 EB 0E 68
1. modification:
75 1D 8D 44 24 10 68 40 -> EB 1D 8D 44 24 10 68 40
2. modification:
1B 17 10 85 C0 75 0E 68 -> 1B 17 10 85 C0 EB 0E 68
Save it, then you good to go, replace the new SW.DLL on the Server side and should be able to connect through the internet to your dedicated server.
Do not forget to startup the server with +sv_lan 1 parameter.